Ako bolo na E-commerce Expo v Prahe?

Koncom januára sa v Prahe konal veľtrh technológií, marketingových nástrojov a agentúr pre rast internetových obchodov. Sme radi, že sme mohli byť jeho súčasťou, a môžeme vám tak priblížiť atmosféru celej akcie. Cieľom našej cesty na Ecommerce Expo bolo načerpať inšpiráciu z aktuálnych online trendov a posilniť oblasť obchodných partnerstiev.

Na prichádzajúcich návštevníkov už od ôsmej rána čakalo viac než 100 vystavovateľov. Ak ste potrebovali posilniť marketing alebo navrhnúť nový skladový systém, na tomto mieste ste mohli nájsť toho správneho partnera pre váš rast. K atraktivite samotného veľtrhu svojím postavením a skúsenosťami prispeli kľúčoví partneri a ich tímy z Google, Heureka a SEZNAM.CZ.

Z oblasti tvorby eshopov sa odprezentovali mená veľkých firiem ako Shopsys a Shoptet. Spoločnosti, ktoré na českom trhu predstavujú dominantu svojho druhu. Okrem nich mali na veľtrhu zastúpenie aj menej známe spoločnosti, z ktorých môžeme spomenúť napr. ByznysWeb, Animato, či BizBox.

V Neoshipe sa neustále snažíme našim zákazníkom ponúkať jednoduché a komplexné riešenia. Keďže niektorí z nich využívajú práve CMS systém od týchto spoločností, zaujímala nás možnosť automatizácie a prepojenia Neoshipu s ich riešeniami.

Na veľtrhu si prišli na svoje aj návštevníci, ktorí hľadali odborníkov na správu PPC kampaní, sociálnych sietí, či hľadali rôznych iných špecialistov na spoluprácu v rámci marketingových kampaní. Práve na tomto mieste boli k dispozícii tímy zo spoločností ako Google, Mergado, Acomware, Dognet, Lajkomat a mnohé ďalšie. Nás konkrétne zaujímali predovšetkým možnosti spolupráce v podobe affiliate programu.

Počas veľtrhu súbežne prebiehali prednášky, počas ktorých sa vystriedalo niekoľko skvelých speakrov. Nechýbal im rozhľad a schopnosť predať svoje vedomosti poslucháčom, tak aby im odovzdali čo najviac skúseností a posunuli ich online podnikanie o krok vpred.

So zástupcami logistických spoločností sme otvorili tému expedovania nielen v Českej republike, ale aj situáciu medzinárodnej prepravy v rámci celej EÚ. Zvažujeme aj možnosť expanzie na český trh, a preto sme si urobili aj malý prieskum prítomných prepravných spoločností.

Počas celého dňa bol k dispozícii aj tím školených konzultantov, s ktorými ste sa mohli porozprávať na akékoľvek témy týkajúce sa vášho biznisu a sféry online podnikania.

Na Ecommerce Expo nechýbali žiadne z aktuálnych trendov, ktoré hýbu svetom internetových obchodov za hranicami a prenikli už aj na český a slovenský trh.

Hovoríme o:

- rozšírenej realite (zobrazenie reálneho sveta doplnený počítačom vytvorenými objektami),

- automatizovaných skladových systémoch,

- chatbotoch (umelá inteligencia vo forme live chatu, ktorá dokáže komunikovať ľudskou rečou; musí udržiavať súvislú a zrozumiteľnú komunikáciu, ktorá dáva zmysel, aby človek jednoducho porozumel, čo mu chce chatbot povedať),

- analytických softvéroch a mnohých ďalších.

Našou ambíciou je tento rok participovať na podobných akciách, či už ako účastník alebo prezentujúci. Najbližšie sa budete môcť s nami stretnúť na E-commerce summite MastersGate v júni v Bratislave.

Ak sa zaujímate o aktuálne trendy a možnosti ako zefektívniť vaše online podnikanie, určite vám odporúčame účasť na podobných podujatiach.

V článku ,,E-commerce akcie, na ktorých by ste v roku 2018 nemali chýbať“ nájdete informácie o tých najvýznamnejších počas tohto roka na Slovensku a v Čechách.