2021 - Rok noviniek, ale aj driny

Väčšina z nás sa už rozbehla v ústrety novým plánom a výzvam roka 2022. Mnohé z nich majú náväznosť na tie z predchádzajúceho obdobia. A tak by som rád s odstupom niekoľkých dní priblížil, čo sa v Neoshipe udialo v roku 2021 a čo je v pláne ďalej...

Búrlivá jar

Naše odhodlanie a entuziasmus hneď v úvode roka schladilo rozhodnutie dvoch z troch spolumajiteľov Neoshipu predať ich podiel v spoločnosti. Dôvody nebudem komentovať. V situácii, kedy máte ešte čerstvo ,,upečený” plán na celý rok, v práci ktorá vás baví a vaši kolegovia sú aj vaši kamaráti je ťažko opísateľné, ako veľmi nás táto správa zasiahla. Po viacerých rokovaniach s niekoľkými spoločnosťami máme od leta nového spolumajiteľa a môžeme sa opäť naplno sústrediť na naše ciele a vízie.

Napriek obdobiu neistoty to nikto z tímu nevzdal a za to si svojich kolegov veľmi vážim. Spravili sme maximum, aby nielenže žiadny zo zákazníkov nepocítil, že sa niečo deje vo vnútri spoločnosti, ale všetci aby sme makali na cieľoch, ktoré sme si stanovili.

Naši vývojári intenzívne pracovali na novej verzii Neoshipu. Prostredníctvom nej môžeme rýchlejšie implementovať nových prepravcov a efektívnejšie riešiť support. Zákazníci majú lepší prehľad o zásielkách aj financiách, zlepšili a rozšírili sme funkcionalitu a zmodernizovali vizuál. Zmenou dátovej komunikácie s prepravcami sme chceli dosiahnuť ešte spoľahlivejšie doručovanie zásielok.

Svetlým momentom pre mňa boli v tomto období moja účasť na UPtalks s Kamilom Aujeským na tému Logistika a fulfillment: Ako sa vyrovnať so sezónnosťou?  a výhra nášho dlhoročného zákazníka Autodiely Gafa v súťaži Heureka Shoproku. Popri troch ďalších oceneniach sa stali aj Absolútnym víťazom v kategórii kvality. Je to pre nás zadosťučinenie a zároveň aj obrovský záväzok byť ich expedičným partnerom.

Hrejivé leto

- Spustili sme novú verziu Neoshipu a premigrovali prvých zákazníkov.
- Zúčastnili sme sa konferencie
Upterdam. Skvelé podujatie, osobné stretnutia s partnermi aj nadviazanie nových kontaktov boli po dlhom čase príjemnou zmenou.
- Dohodli sme sa na spolupráci s
Packetou a vývojári začali s jej implementáciou do Neoshipu.

Horúca jeseň

- Vydali sme náš prvý ebook „Krok za krokom k správnemu expedičnému riešeniu”. Nájdete v ňom porovnanie kuriérskych spoločností na Slovensku, pomocníka na porovnávanie cenových ponúk, typy ako zefektívniť expedovanie a množstvo ďalších užitočných informácií.
- Zintenzívnili sme migráciu zákazníkov na nový Neoship a s našimi partnermi (predovšetkým
Creative Sites, Neonus, SuperFaktúra, GTservis ) sme riešili aj úpravy existujúcich napojení.
- Packetu ako ďalšieho prepravcu popri SPS a GLS mohli zákazníci využívať už od konca októbra.

Covidová zima

- Takmer 80 % zákazníkov bolo ku koncu novembra premigrovaných na novú verziu Neoshipu.
- Prišiel Black Friday, lockdown, nárasty zásielok a výpadok
pozitívnych” pracovníkov u prepravcov. Štandard doručenia sa z jedného dňa zmenil na 2-3. V niektorých lokalitách ešte dlhšie. Kolegyne na zákazníckom servise išli na maximum.
- V top týždni roka od 13. decembra som bol v karanténne a od 16. decembra aj s Covidom. Našťastie s ľahkým priebehom a so skvelými kolegami v prvej línii Neoshipu.

Čo nám tento rok ešte priniesol?

- Mne určite množstvo šedín :)
- Prekročili sme obrat 1 100 000 €.
- Počet zásielok narástol o viac ako 20% v porovnaní s rokom 2020.
- Celkovo Neoship využilo viac ako 180 užívateľov.
- Koncom leta sme privítali nového kolegu programátora a neskôr aj obchodníka.

Možno to vyzerá ako úspešný rok. Bol však pre každého jedného z nás extrémne náročný. Ivet a Janka odviedli neskutočné množstvo náročnej práce počas vianočnej sezóny a pri migrácii zákazníkov na novú verziu Neoshipu. Vývojári Laci, Mirec a od septembra aj Lukáš sa pasovali s novým Neoshipom, implementáciou Packety, updateami pluginov, technickým supportom a s xy“ ďalšími záležitosťami. Viedli sme vášnivé debaty o funkcionalite, prioritách, víziách aj bugoch. Testovali sme všetci, mysleli sme si že je všetko OK a aj tak sme museli riešiť množstvo errorov. Ivet okrem toho riešila marketingové aktivity, ukážkové videá a tvorbu ebooku.Trápili sme sa na pozícii predajcu a pol roka žili v neistote.
Museli by ste ich poznať, aby ste zistili, akí skvelí ľudia a kolegovia to sú a ako veľmi im záleží na Neoshipe a na našich zákazníkoch.

Čo z toho vyplýva?

Tak ako v záhrade, tak aj v biznise príde čas, kedy je nevyhnutné orezať niektoré konáre na stromoch, iné úplne vyťať a prekopať pôdu. Hoci je to namáhavé a máte pochybnosti, robíte to s nádejou, že vám to v budúcnosti prinesie väčšiu úrodu.
Taký bol pre nás rok 2021. Som presvedčený, že otestoval odhodlanie, vernosť, vytrvalosť aj profesionalitu každého z nás. Zvládli sme to spoločne, pretože sme tím a chceme poskytovať zákazníkom skvelé služby.

Aké sú naše ambície pre rok 2022?

- Určite implementácia 123Kuriér a DPD. Následne ďalších.
- Obrat 1 800 000 € +
- 400 000 + zásielok
- Ostatné ostáva prekvapením :)

Tak nám držte palce.
Nech sa aj vám darí a buďte zdraví.

Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Používaním stránky vyjadrujete súhlas s anonymným používaním a uchovávaním cookies. Viac informácii

Súhlasím