Objavte 5 rozdielov medzi Neoshipom a kuriérskou spoločnosťou a vyberte si pre váš eshop to najlepšie riešenie.
Niekedy
sa stretávame s nepochopením, o čom Neoship vlastne je a že sa
nejedná o ďalšiu kuriérsku spoločnosť. Áno, v rámci našich
služieb poskytujeme aj prepravu balíkov (v spolupráci s našimi
partnermi – prepravnými spoločnosťami).
ALE…Naším
hlavným poslaním je predovšetkým pomáhať eshopom na Slovensku
zjednodušiť a zefektívniť ich expedičné procesy prostredníctvom
ľahko dostupnej automatizácie. V druhom rade je poskytnúť im
rýchly a detailný pohľad na expedíciu, a to vďaka vlastne
vyvinutému expedičnému systému s komplexnou funkcionalitou. Pre
lepšiu prehľadnosť a zrozumiteľnosť sme si pre vás pripravili
detailné porovnanie našich služieb so službami prepravcu. V
nasledujúcich riadkoch ich podrobne rozoberieme v 5 veľkých
oblastiach.
1. Služby
Ako sme už vyššie načrtli, prvý a základný rozdiel spočíva v ponúkaných službách.
Prepravná spoločnosť
Prepravná spoločnosť sa primárne zameriava na logistiku, a teda pre eshopy ponúka vyzdvihovanie a doručovanie balíkov. V rámci svojich služieb taktiež ponúka možnosť využívať jej vlastný expedičný systém. Ak využívate na prepravu balíkov viac ako jednu prepravnú spoločnosť, uzatvárate zmluvu a dostávate faktúru od každej zvlášť. Zároveň u každej z nich využívate iný expedičný systém. (Expedičné systémy si bližšie budeme analyzovať v osobitnom pohľade.)
Neoship
V Neoshipe sa zameriavame predovšetkým na vývoj hotových expedičných riešení pre eshopové/fakturačné systémy a vývoj vlastného expedičného systému. V rámci komplexného balíka služieb obstarávame pre zákazníkov aj prepravu balíkov. Na prepravu balíkov je možné si aktuálne vybrať 4 kuriérske spoločnosti: SPS, GLS, 123Kuriér, Packeta a rôzne ich kombinovať.
Ako Neoship funguje si môžete pozrieť v inštruktážnom videu.
Ak sa rozhodnete pre využívanie našich služieb, uzavriete zmluvu iba s nami. S prepravcom už žiadnu inú zmluvu nepodpisujete. Výhodou je, že za prepravu, systém a napojenie na eshop alebo fakturačný systém zaplatíte v jednej faktúre.
2. Expedičný systém
Prepravná spoločnosť
Každá prepravná spoločnosť disponuje vlastným expedičným systémom. Ten slúži predovšetkým na nahrávanie údajov o balíkoch (cez CSV, XML alebo prostredníctvom API) a k prehľadu o ich doručovaní. To je jeho hlavným účelom.
Neoship
Ak vlastníte eshop musíte nejakým spôsobom dostať dáta (údaje) z objednávok alebo faktúr na prepravný štítok a následne k prepravcovi. Toto sa môže udiať tromi spôsobmi:
a, manuálnym kopírovaním dát
b, exportom/importom dát cez CSV/XML súbory
c, automatizované expedovanie
Prepravná spoločnosť
Ak využívate akúkoľvek prepravnú spoločnosť, máte možnosť do jej expedičného systému nahrať dáta z eshopu prostredníctvom CSV alebo XML súboru. Tento súbor je však častokrát potrebné individuálne nastaviť resp. vyvinúť pre konkrétneho prepravcu. V prípade záujmu automatizovania týchto procesov spravidla musíte počítať s tým, že vývoj a aktivácia nejakého modulu či pluginu vás bude niečo stáť. Prepravné spoločnosti zároveň majú striktnejšie a obmedzenejšie možnosti prepojenia cez API.
Neoship
Čo sa týka hromadného vytvárania balíkov, do Neoshipu môžete nahrať CSV alebo XML súbory vygenerované z akéhokoľvek eshopu alebo fakturačného systému. Pre rôzne eshopové a fakturačné systémy máme v Neoshipe pripravené hotové, ľahko aktivovateľné a často bezplatné napojenia. Podrobnejšie sme o nich písali v článku: Vyberte si Neoship a získajte pre váš eshop nielen prepravu balíkov.
Vďaka týmto napojeniam si vytlačíte štítky priamo z eshopu/fakturačného systému, údaje sa odošlú do systému prepravcu a zásielku môžete sledovať priamo z adminu. Takéto pluginy máme pripravené pre eshopy a fakturačné systémy od CREATIVE Sites, NEONUS, POHODA, SuperFaktúra a tiež pre opensource riešenie Woocommerce.
V prípade Prestashopu a Shoptetu máme pripravené také napojenia, vďaka ktorým automatizovane dostaneme dáta do Neoshipu. Celá expedícia vrátane tlače štítkov prebieha v Neoshipe.
Vo všeobecnosti: Keďže sa zameriavame na vývoj, máme flexibilnejšie a širšie možnosti individuálneho prepojenia cez API.
4. Zákaznícky servis
Prepravná spoločnosť
V prípade potreby skontaktovania sa s prepravcom musíte zavolať na zákaznícku linku prepravcu. Častokrát je to tak, že musíte čakať než vás prepoja na konkrétne oddelenie. Samozrejme je k dispozícii aj email prepravcu. Všetko je ale potrebné riešiť z rôznych miest.
Neoship
V Neoshipe máte emailovú komunikáciu pod jednou strechou a nemusíte rozmýšľať komu napísať v prípade zrušenia dobierky, presmerovania balíka či zadania reklamácie. Priamo pri každom balíku je možnosť napísať požiadavku, ktorá je presmerovaná na prepravcu. Požiadavka je takýmto spôsobom vybavená a zároveň balík ostáva špeciálne označený pre lepšiu prehľadnosť a dohľadanosť.
Okrem týchto notifikačných možností sa kedykoľvek počas pracovnej doby môžete obrátiť na zákaznícku linku Neoshipu telefonicky, emailom alebo cez online chat priamo v aplikácii Neoship.
5. Emailové notifikácie
Prepravná spoločnosť
Email odoslaný prepravcom predstavuje štandardný informačný mail a obsahuje všetky podstatné náležitosti týkajúce sa doručenia balíka.
Neoship
Email odoslaný z Neoshipu obsahuje nielen všetky podstatné náležitosti týkajúce sa doručenia. Môžete doň vložiť logo, zvoliť si kombináciu farieb, vytvoriť vlastný unikátny text, do textu vložiť interaktívne linky a poslať ho v jednom z piatich jazykových alternatív (SK, CZ, DE, EN, FR). Zároveň je tento email responzívny a obsahuje priame sledovanie balíky. Váš email pre príjemcu môže vyzerať aj takto:
Veríme, že po detailnom rozbore jednotlivých služieb budete mať jasnejšiu predstavu o rozdieloch medzi jednotlivými poskytovateľmi. Následne budete vedieť zhodnotiť ich prínos pre váš eshop a rozhodnúť sa pre správne riešenie.
V prípade zájmu využívanie našich služieb vyplňte náš registračný formulár a my vás radi budeme kontaktovať.