5 rozdielov medzi Neoshipom a prepravcom

Niekedy sa stretávame s nepochopením, o čom Neoship vlastne je a že sa nejedná o ďalšiu prepravnú spoločnosť. Áno, v rámci našich služieb poskytujeme aj prepravu balíkov (v spolupráci s našimi partnermi – prepravnými spoločnosťami).
ALE…
Naším hlavným poslaním je predovšetkým pomáhať eshopom na Slovensku zjednodušiť a zefektívniť ich expedičné procesy prostredníctvom ľahko dostupnej automatizácie. V druhom rade je poskytnúť im rýchly a detailný pohľad na expedíciu, a to vďaka vlastne vyvinutému expedičnému systému s komplexnou funkcionalitou.
Pre lepšiu prehľadnosť a zrozumiteľnosť sme si pre vás pripravili detailné porovnanie našich služieb so službami prepravcu. V nasledujúcich riadkoch ich podrobne rozoberieme v 5 veľkých oblastiach.

1. Služby

Ako sme už vyššie načrtli, prvý a základný rozdiel spočíva v ponúkaných službách.

Prepravná spoločnosť

Prepravná spoločnosť sa primárne zameriava na logistiku, a teda pre eshopy ponúka vyzdvihovanie a doručovanie balíkov. V rámci svojich služieb taktiež ponúka možnosť využívať jej vlastný expedičný systém. Ak využívate na prepravu balíkov viac ako jednu prepravnú spoločnosť, uzatvárate zmluvu a dostávate faktúru od každej zvlášť. Zároveň u každej z nich využívate iný expedičný systém.(Expedičné systémy si bližšie budeme analyzovať v osobitnom pohľade.)

Neoship

V Neoshipe sa zameriavame predovšetkým na vývoj hotových expedičných riešení pre eshopové/fakturačné systémy a vývoj vlastného expedičného systému. V rámci komplexného balíka služieb obstarávame pre zákazníkov aj prepravu balíkov. Na prepravu balíkov je možné si aktuálne vybrať spoločnosť SPS, GLS alebo kombinovať obe.
Ako Neoship funguje s dvomi prepravcami si môžete pozrieť v inštruktážnom videu.
Postupom času plánujeme rozšírenie prepravných alternatív.
Ak sa rozhodnete pre využívanie našich služieb, uzavriete zmluvu iba s nami. S prepravcom už žiadnu inú zmluvu nepodpisujete. Výhodou je, že za prepravu, systém a napojenie na eshop alebo fakturačný systém zaplatíte iba jednu cenu. A to systémom rovnakým ako u prepravných spoločností – za každý odoslaný balík. Zároveň neplatíte žiadne aktivačné ani mesačné poplatky.

2. Expedičný systém

Prepravná spoločnosť

Každá prepravná spoločnosť disponuje vlastným expedičným systémom. Ten slúži predovšetkým na nahrávanie údajov o balíkoch (cez CSV, XML alebo prostredníctvom API) a k prehľadu o ich doručovaní. To je jeho hlavným účelom.

Neoship

V expedičnom systéme Neoship integrujeme (zazmluvnených) prepravcov pod jednu strechu. Okrem nahrávania dát a možnosti sledovať doručovanie balíka v Neoshipe nájdete ďalšie množstvo funkcionalít. Pri každom balíku zobrazujeme celkovú cenu, cenu jednotlivých položiek, ako aj celkové expedičné náklady za vybrané obdobie. V balíkoch môžete pohodlne filtrovať bezohľadu na využívaného prepravcu. V prehľade doručenia máte možnosť osobitne vidieť doručené balíky, balíky v preprave, nedoručené či vrátené balíky.

3. Automatizácia a tvorba balíkov

Ak vlastníte eshop musíte nejakým spôsobom dostať dáta (údaje) z objednávok alebo faktúr na prepravný štítok a následne k prepravcovi. Toto sa môže udiať tromi spôsobmi:
a, manuálnym kopírovaním dát
b, exportom/importom dát cez CSV/XML súbory
c, automatizované expedovanie

Prepravná spoločnosť

Ak využívate akúkoľvek prepravnú spoločnosť, máte možnosť do jej expedičného systému nahrať dáta z eshopu prostredníctvom CSV alebo XML súboru. Tento súbor je však častokrát potrebné individuálne nastaviť resp. vyvinúť pre konkrétneho prepravcu.

V prípade záujmu automatizovania týchto procesov spravidla musíte počítať s tým, že vývoj a aktivácia nejakého modulu či pluginu vás bude niečo stáť. Prepravné spoločnosti zároveň majú striktnejšie a obmedzenejšie možnosti prepojenia cez API.

Neoship

Čo sa týka hromadného vytvárania balíkov, do Neoshipu môžete nahrať CSV alebo XML súbory vygenerované z akéhokoľvek eshopu alebo fakturačného systému.

Pre rôzne eshopové a fakturačné systémy máme v Neoshipe pripravené hotové, ľahko aktivovateľné a často bezplatné napojenia.
Podrobnejšie sme o nich písali v článku: Vyberte si Neoship a získajte pre váš eshop nielen prepravu balíkov.
Vďaka týmto napojeniam si vytlačíte štítky priamo z eshopu/fakturačného systému, údaje sa odošlú do systému prepravcu a zásielku môžete sledovať priamo z adminu.
V niektorých prípadoch – ak sa rozhodnete pre využívanie oboch prepravcov v Neoshipe, jedným pluginom vyriešite expedovanie pre každého z nich. Konkrétne máme takéto pluginy pripravené pre eshopy vytvorené spoločnosťou CreativeSites, NEONUS a tiež pre opensource riešenie Woocommerce a Prestashop.

Keďže sa zameriavame na vývoj, máme flexibilnejšie a širšie možnosti individuálneho prepojenia cez API.

4. Zákaznícky servis

Prepravná spoločnosť

V prípade potreby skontaktovania sa s prepravcom musíte zavolať na zákaznícku linku prepravcu. Častokrát je to tak, že musíte čakať než vás prepoja na konkrétne oddelenie. Samozrejme je k dispozícii aj email prepravcu. Všetko je ale potrebné riešiť z rôznych miest.

Neoship

V Neoshipe máte emailovú komunikáciu pod jednou strechou a nemusíte rozmýšľať komu napísať v prípade zrušenia dobierky, presmerovania balíka či zadania reklamácie. Priamo pri každom balíku je možnosť napísať požiadavku, ktorá je presmerovaná na prepravcu. Požiadavka je takýmto spôsobom vybavená a zároveň balík ostáva špeciálne označený pre lepšiu prehľadnosť a dohľadanosť.
Okrem týchto notifikačných možností sa kedykoľvek počas pracovnej doby môžete obrátiť na zákaznícku linku Neoshipu telefonicky, emailom alebo cez online chat priamo v aplikácii Neoship.

5. Emailové notifikácie

Prepravná spoločnosť

Email odoslaný prepravcom predstavuje štandardný informačný mail a obsahuje všetky podstatné náležitosti týkajúce sa doručenia balíka.

Neoship

Email odoslaný z Neoshipu obsahuje nielen všetky podstatné náležitosti týkajúce sa doručenia. Môžete doň vložiť logo, zvoliť si kombináciu farieb, vytvoriť vlastný unikátny text, do textu vložiť interaktívne linky a poslať ho v jednom z piatich jazykových alternatív (SK, CZ, DE, EN, FR). Zároveň je tento email responzívny a obsahuje priame sledovanie balíky.
Váš email pre príjemcu môže vyzerať aj takto:
 


Veríme, že po detailnom rozbore jednotlivých služieb budete mať jasnejšiu predstavu o rozdieloch medzi jednotlivými poskytovateľmi. Následne budete vedieť zhodnotiť ich prínos pre váš eshop a rozhodnúť sa pre správne riešenie.

V prípade zájmu využívanie našich služieb vyplňte náš registračný formulár a my vás radi budeme kontaktovať :)

Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Používaním stránky vyjadrujete súhlas s anonymným používaním a uchovávaním cookies. Viac informácii

Súhlasím