Zo sveta ecommerce
19.04.2021
13 min. čítania

Na čo nezabudnúť pri zakladaní e-shopu

Autor
Neoship
Dátum zverejnenia
19.04.2021
Kategória
Zdielať článok

Uvažujete nad založením svojho prvého e-shopu a neviete, čo všetko vás čaká pred spustením internetového predaja? Pozrime sa na základné kroky každého začínajúceho e-shopistu, od výberu obchodnej oblasti, expedičného riešenia až po marketingové aktivity.

Výber obchodnej oblasti a prieskum trhu

Jedným z prvých krokov je určiť, ktoré produkty budete vo svojom internetovom obchode predávať. Môžete si vybrať také, ktoré ponúka aj konkurencia, ak viete o novom zaujímavom spôsobe, ako ich predať. Druhou možnosťou je vytvorenie vlastného produktu, ktorý budete zákazníkom ponúkať iba vy. Nech sa rozhodnete akokoľvek, začnite s obchodnou oblasťou, ktorej rozumiete. Ponuku vo svojom e-shope môžete neskôr rozširovať.
Príprava na spustenie predaja vyžaduje aj prieskum trhu. Ten môžete vykonať svojpomocne alebo zveriť do rúk profesionálom. Zistite, aký je počet potenciálnych zákazníkov na trhu a aký veľký je záujem o vaše produkty. Dôležitá je aj analýza konkurencie a zhodnotenie konkurenčných výhod, ktoré máte. Ďalším zo spôsobov, ako vybrať produkty na predaj cez e-shop, je sledovanie trendov. Na internete sa môže kedykoľvek spustiť ošiaľ za novým typom produktu a vy ho môžete využiť vo svoj prospech.

Aké technické riešenie zvoliť pre e-shop?

Výber e-shopového riešenia sa odvíja od niekoľkých faktorov. Prvým z nich sú funkcie, ktoré vo svojom e-shope potrebujete. Ak máte špecifické požiadavky, napríklad na rôzne konfigurácie produktov, pravdepodobne bude potrebné naprogramovať ich v e-shope na mieru. Väčšine začínajúcich e-shopistov postačia základné funkcie, ktoré nájdete v každom e-shope na prenájom.
O vhodnom riešení rozhoduje aj čas. E-shop naprogramovaný presne podľa vašich požiadaviek môže zabrať týždne až mesiace, zatiaľ čo s krabicovým riešením môžete začať predávať takmer okamžite. V neposlednom rade rozhoduje aj rozpočet. Čím viac funkcii a špecifických požiadaviek plánujete, tým väčšie náklady budú potrebné na ich realizáciu. E-shopy na prenájom sú zvyčajne spoplatnené na mesačnej báze, pričom ich cena sa pohybuje zhruba od 4 do 20 eur na mesiac.

E-shop riešenie na prenájom

Prenájom e-shopu je vhodný v prípade, že s predajom online začínate. Ide o hotový e-shopový systém, ktorý môžete využívať bez programátorských zručností. Ak nemáte špecifické požiadavky, e-shop na prenájom vám môže ušetriť čas aj peniaze. Kvalitné platformy majú jednoduché ovládanie a množstvo funkcií – možnosť napojenia na platobnú bránu, fakturačný systém, SEO nástroje a ďalšie. E-shop na prenájom je vhodné riešenie pre ľudí, ktorí si chcú podnikanie v e-commerce vyskúšať po prvýkrát, s menším počtom produktov a bez špeciálnych požiadaviek na vzhľad a funkcie e-shopu.

E-shop riešenie na mieru

Ak máte vysoké nároky na úpravu e-shopu, tisícky produktov alebo zložitú štruktúru, môžete sa rozhodnúť pre tvorba e-shopu na mieru. Zrealizovať na ňom môžete takmer akúkoľvek požiadavku, postupne ho vylepšovať a dopĺňať nové funkcie. Každú časť e-shopu môžete optimalizovať pre zvýšenie konverzií. E-shop na mieru má vďaka tomu potenciál vyššej predajnosti a vyšší konverzný pomer ako e-shop na prenájom, keďže nákupný proces a používateľskú skúsenosť môžete prispôsobiť potrebám svojich zákazníkov. Toto riešenie je vhodné predovšetkým pre ľudí, ktorí sú pripravení investovať do nadpriemerného e-shopu, potrebujú nadštandardné funkcie alebo majú jasnú predstavu o tom, ako by mal e-shop vyzerať. Vhodné je realizovať ho na základe pripravenej technickej a funkčnej špecifikácie, ideálne s dizajnom na mieru.

Optimalizácia pre vyhľadávače

Ak váš web nie je optimalizovaný pre vyhľadávače, prídete o množstvo organickej (neplatenej) návštevnosti z Google alebo iných vyhľadávačov. SEO nie je jednorazová činnosť a treba sa jej venovať dlhodobo a pravidelne. Začína to auditom stavu a následne zapracovaním zlepšení na web. Na začiatku je potrebné zhodnotiť aktuálny stav e-shopu a obsahu, prípadných technických nedostatkov (napríklad rýchlosť načítania stránky) a vykonať analýzu kľúčových slov. Ak je váš rozpočet vyšší, tak by ste mali SEO zaradiť ako pravidelnú aktivitu na mesačnej alebo týždennej báze. Oslovte vášho SEO konzultanta alebo
agentúru na definovanie správnej SEO stratégie. Digitálna marketingová agentúra je vhodnejšia na realizáciu komplexného zastrešenia tejto služby.

Riešenie expedície a doručovanie balíkov

Na začiatku podnikania by ste si mali ujasniť aj to, ako budete tovar posielať zákazníkom. Tí majú rozdielne preferencie v oblasti platby aj dopravy, preto sa už na začiatku oplatí zvážiť, aké možnosti im ponúknete. V súčasnosti je štandardom nielen zasielanie tovaru poštou, ale aj rôznymi kuriérskymi spoločnosťami, prípadne doručenie na výdajné miesto.
Taktiež by ste si mali hneď na začiatku porozmýšľať nad vašou pozíciou vo vzťahu medzi objednávkami a balíkmi. Budete objednávky manuálne spracovávať a kopírovať dáta potrebné pre prepravné štítky? Alebo dáte prednosť automatizovaným riešeniam? Rozhodnúť sa môžete aj pre náš Neoship, s ktorým bude expedovanie jednoduché od začiatku či už budete mať denne 5,50 alebo 100 balíkov a navyše s nami vyriešite aj doručenie balíkov vašim zákazníkom.

Podnikanie prostredníctvom e-shopu je čoraz dostupnejšie a jednoduchšie. Napriek tomu netreba podceniť dôkladnú prípravu, počas ktorej si zadefinujete, čo budete potrebovať, aké služby zveríte do rúk odborníkom a čo zostane vo vašej réžii. Pri tvorbe vášho prvého e-shopu a podnikaní na internete vám prajeme veľa úspechov :)

Spokojní zákazníci
a ich príbehy

Chceli by ste vyskúšať Neoship?

Chcem vyskúšať Neoship