Novinky v Neoshipe
20.01.2021
15 min. čítania

Rok 2020 v Neoshipe

Autor
Neoship
Dátum zverejnenia
20.01.2021
Kategória
Zdielať článok

Väčšina z vás si môže myslieť, že predchádzajúci rok musel byť pre spoločnosť akou je Neoship pohodový a priaznivý. So všetkou pokorou a rešpektom k tým, ktorých negatívne, ba až likvidačne zasiahli korona opatrenia, som vďačný, že môžem viesť túto spoločnosť a že oblasť ecommerce a logistiky počas minulého roka profitovala. No keď sa obrátim späť, až také jednoduché to nebolo. Ale pekne poporiadku...

Paretovo pravidlo a zvyšovanie cien

Posledné minimálne dva roky sa v oblasti balíkovej prepravy niesli v znamení zvyšovania cien. Tento „trend” neobišiel ani nás, a preto, aby sme udržali kvalitu našich služieb, museli sme tieto nepopulárne opatrenia preniesť na používateľov Neoshipu. Žiaľ, niektorí zákazníci sa rozhodli z tohto dôvodu prejsť ku konkurencii. Okrem toho sme drvivej väčšine zákazníkov ceny upravili v menšej miere než stúpli nám.



Z tých povestných Paretových 20 % zákazníkov tvoriacich 80 % príjmov námviacerí odišli a z tých zvyšných sme mali menší profit ako pred tým. Do toho všetkého na trh vstúpil nový prepravca. Na druhej strane si nesmierne vážim všetkých, ktorí s nami aj napriek zvyšovaniu cien zostali. Som presvedčený, že je to predovšetkým vďaka kvalite našich
služieb a riešení, o čom sa môžete presvedčiť aj v referenciách od viacerých z nich.

Korona, kuriér, lúzer, hrdina

Obchody zatvorené, ľudia sedia doma, ecommerce rastie. Lenže, váš úspech stojí a padá na tom, či dokážete zabezpečiť prepravu z bodu A do bodu B. Živo si stále pamätám tie prvé dni jarného lockdownu. Neistotu a strach na strane kuriérov o svoje zdravie a zdravie ich rodín. Obavy prepravcu či dokáže v očakávanej kvalite zvládnuť nápor balíkov v objeme podobnom ako počas vianočnej sezóny. Navyše na túto situáciu sa nedalo dostatočne vopred pripraviť. Na druhej strane boli eshopári, ktorým vystrelili objednávky a potrebovali veľmi rýchlo expedovať. Do toho prišlo ešte rozhodnutie prepravcu o zrušení dobierky. Pocit zodpovednosti a tlak boli v tom období obrovské. Sú to momenty, príležitosti a výzvy, ktoré keď zvládnete, tak ste hrdina a posilní vás to. Ak to nezvládnete, tak ste lúzer. Veľký obdiv z mojej strany patrí všetkým tým, ktorí v Slovak Parcel Service spravili všetko pre to, aby to zvládli. A oni to zvládli na jar, na jeseň a aj počas Vianoc a zvládajú to až doteraz a my s nimi. Mohlo to dopadnúť aj opačne, ak by kritická časť kuriérov, skladníkov atď. musela byť dva týždňe v karanténe alebo v horšom prípade s teplotami na liekoch.

Nový prepravca, nové riešenia, noví zákazníci

Slovak Parcel Service bol našim jediným prepravným partnerom už od roku 2013. Aj keď si nesmierne vážim naše vzťahy s vedením spoločnosti, ako aj kvalitu ich služieb, čoraz viac sme vnímali potrebu a dopyt zo strany odosielateľov mať možnosť cez Neoship využívať aj ďalších prepravcov. Neoship je komplexný expedičný systém, ktorý poskytuje výrazne viac ako len automatizovanú tlač štítkov. Okrem obchodných záležitostí je prepojenie s prepravcom výrazne náročnejšie a vyžaduje si viac technických resp. dátových náležitostí. To sú dôvody, prečo sme na konci leta implementovali do Neoshipu ďalšieho prepravcu, a to GLS. Poštu a Zásielkovňu sa nám žiaľ z horeuvedených dôvodov nepodarilo implementovať. Okrem toho od začiatku roka celý tím makal na bezplatných Neoship pluginoch vo Woocommerce, Prestashope, hromadnom vytváraní zásielok z faktúr z Omegy, Oberonu, na hromadnom párovaní dobierok k faktúram, kvalitnejšom prehľade o stave balíkov, vratkách, sledovaní zásielok a množstve ďalšej funkcionality a vývoja aj na backende. Support, či už technický alebo zákaznícky, je kapitola sama o sebe. Každopádne, ak ste zvedaví ako Neoship vyzerá, môžete si ho pozrieť prostredníctvom nášho inštruktážneho videa.

Hotové a často bezplatné riešenia, ktoré uľahčujú prácu a adekvátna cena sú dôvody, prečo si nás zákazníci vyberajú. Kvalita nášho zákazníckeho servisu, rýchlosť, flexibilita, riešenie technických požiadaviek a komplexnosť služieb vrátane spoľahlivej prepravy, sú dôvody, prečo u nás zostávajú.

Tento rok sme získali dôveru najviac nových zákazníkov v medziročných porovnaniach. Áno, prispela k tomu aj korona, no dovolím si tvrdiť, že výrazne v menšej miere než všetko to ostatné, čo je opísané vyššie.

Poslední su pre mňa prvými...ľudia a partneri

Ak nemáte dobrý tím, na ktorý sa viete spoľahnúť, tak v dobrých časoch nevyužijete svoje príležitosti a v tých ťažkých to nemusíte „prežiť”. Som hrdý na svojich kolegov, pretože oni ťahajú Neoship smerom nahor. Odviedli skvelú prácu a som im za to veľmi vďačný. Hasili, keď horelo a makali aj keď nehorelo. Zvládli sme to, aj keď sme museli byť doma v karanténne. Dokonca aj v období, keď obidve kolegyne zo zákazníckeho servisu naraz ochoreli na Covid. Bolo to náročné, ale vyšli sme z toho
silnejší. Ak ste zvedaví na náš tím, tak si pozrite naše promo video, ktoré sa nám aj napriek korona roku podarilo v lete natočiť.

Na našom úspechu sa veľmi podieľali aj naši partneri, ktorých si veľmi vážim a ďakujem za spoluprácu. Naše spoločné systémové prepojenia a obchodné vzťahy prinášajú zákazníkom mnohé benefity. Asi nevymenujem všetkých, ale určite medzi nich popri SPS a GLS patria najmä Creative Sites, SuperFaktúra, Neonus, LepoCreative, UI42, Deal Factory, GT Servis, Selleriz alebo Vision Advisory.

Čísla za 2020 a plány na 2021

Takto to bolo

Od nášho vzniku v roku 2013 sme prekročili 1 000 000 balíkov vyexpedovaných cez Neoship.
Dosiahli sme obrat nad 900 000 € zo 770 000 € dosiahnutých v roku 2019.
Neoship využilo viac ako 140 používateľov.
Tím Neoshipu tvorí 6 ľudí + 3 spoločníci a určite by sme radi privítali nového programátora.
Všetky naše aktivity financujeme z vlastných zdrojov resp. zisku.

Takto to bude :)

Spustenie Neoshipu 3.0 = vyššia rýchlosť, viac funkcionality, lepší UX, rýchlejšia implementácia prepravcov, efektívnejší support.
Do Neoshipu implementujeme minimálne dvoch nových prepravcov.
Nárast nových zákazníkov o 100 % v porovnaní s rokom 2020.
Spokojní zákazníci, partneri aj zamestnanci.

Myšlienka na záver

V kancelárii na nástenke máme citát: „Ťažko je ľahko žiť a ľahko je ťažko žiť.”
Želám vám aj nám, nech sa nám darí zdolávať ťažkosti a výzvy, dosahovať stanovené ciele a žiť čo najľahšie.

Spokojní zákazníci
a ich príbehy

Chceli by ste vyskúšať Neoship?

Chcem vyskúšať Neoship